Björnbär och Troll i Mackmyra

varit ute och plockat björnbär idag här i Mackmyra. Har ett hemligt björnbärssnår som bara jag och Mirre (hästen) vet  om och han tjallar inte för någon. Men idag visade jag det för Grannen Lina som blev stormförtjust. Hon kommer från Norrland och hade aldrig sett nåt dyligt. - hon var Lyrisk!

Det var nog sista bärplockningen för i år få se vad det blir av dom kanske lite Marmelad till Damernas..?


Sen var jag ut och plockade lite mossa till ett par kransar som jag oxå tänkte ta med till Damernas
När jag gick upp på "Berget" för å plocka mossa träffade jag på två Nyfikna små troll...




Ett snällt litet "troll" som trodde att jag hade nåt godare än mossa i korgen...



Ha det gött och ses snart hoppas jag!

Om inget oförutsätt inträffar. Att någon av våra hantverkare gärna vill vara BodMadame på Lördag så blir det jag Annika som kommer att finnas där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0