Hej du som tittar in -hoppas du haft en bra helg!

I Lördags var det Karin som var i boden on hade haft mysigt o trevligt som vanligt sa hon. Annika var ut på Loppisrunda och på Söndagen var det Svamp och Linngonplockning som stod på agendan. Jag är så tacksam det här kan ju låta lite religiöst men det är ju i klass med att sitta i en kyrka att vistas i skogen. Vi åkte som vanligt till Utom Älven i Hedesunda som är mitt Absoluta favoritskog på Jorden. Där skulle jag vilja bo när jag blir Pensionär....

Jag har nu fått ihop lite Lingon också hittade jag plommon sist jag var där. På en Öde gård där det inte stått ett hus på 60 år där hittade jag plommon eller om det var Sviskon? Men dom var Så Himla Goda!!

Jag har kokat lite sylt och Marmelad som nu finns på Damernas..

Vi har även Honing från Annikas  granne Lasse Hiller i Mackmyra Bruk. Tänk vad kul att det kan vara nektar från min Prunkande trädgård som finns i Honingen!!
Gud vad jag skall njuta i Vinter då jag tar en kopp Roibooste ( Precis som damerna i Damernas detektivbyrå gör)

Ett bra tips för vinterförkylningen är att blanda Lasses Honing med Vitlök Pepparrot och Ingefära. DUNDERKUR!!
Man kan ju utesluta någon av dessa ingredienser i fall det är nåt man inte gillar eller ta en i taget...
 -Men alla tillsammans är bäst!  File:Runny hunny.jpg Tycker Jag.


Ett annat tips att slippa förkylning är ju att klä på sig varmt....
På Damernas har vi nu hängt fram finfina Värmande Tofflor och Raggsockor.
Här nedan ser du Ewa Stibes återanvända/ tillverkade av kasserade tröjjor mm med Ewas fina broderier på. Vi har även Sjalar, Vantar, Handledsvärmare  Stickade av Karin och av Annikas Mamma Saimy.


Ha en bra vecka och titta in till Annika i Boden nästa Lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0