Vår Förebild Sjökvisten (i alla fall Annikas)

-Stigen in stigen in i min lilla men välfyllda butik!!
  
Får jag bjuda på lite Bröllopskonfekt?
Visst är han Underbar?

 I Lördags var det ganska så lugnt i Boden jag satt i Solen oc gjorde ett par kransar mellan varven..

Visst var det kunder i butiken min Pappa Levererade Kantareller. Modern drack kaffe och fårdigställde en sjal..
-Ja ni ser väl vilken bred blandning av varor vi har. Så blev den ena  kransen

Jag sålde "Annikas Skogsörtsalt till två kunder jag blev väldigt stolt då jag efteråt fick veta att det var F.D Ica-Ola (en berömdhet i Valbo) som jag sålt en till! 
Hans tjej/fru hade gått i Skolan pararellklass med mig sen klass ett. -Vilket minne hon hade! (alla kaänner Apan)

Föresten om någon har sådana där skåp som stod i omklädningsrum med ventilationshål på framsidan
 som vågräta ränder. Gamla ska det vara. I så fall hör av er till Damernas om ni vill bli av med det..

Fridens Liljor
- passa på njut av värmen!
Annika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0